نکاتی که در خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم باید رعایت کنید

نکاتی که در خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم باید رعایت کنید

یکی از راهکارهای جالب و کم هزینه برای راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف، خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم است که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ کارایی می‌تواند به سود ما باشد. این یک واقعیت در بازار است که دستگاههای کارکرده بخشی از طول عمر مفید خود را از دست داده‌اند و به همین دلیل قیمت پایین‌تری دارند. نکته‌ای که در مورد دستگاه های دست دوم ترموفرمینگ وجود دارد این است که می‌توان با کمی اغماض نسبت به عملکرد آن‌ها رضایت داشته باشیم.

اما اگر شما هم به فکر خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم برای کارگاه خود هستید و در مورد آن نگران هستید، در این مطلب چهار نکته ذکر شده است که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید صاحب یک دستگاه مناسب و استاندارد شوید.

 

خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم از شرکت‌های شناخته شده

 

اولین راهکاری که می‌توانند به طور مستقیم بر هزینه‌های شما تأثیر گذار باشد و نوعی اعتماد به دستگاه را برای شما به وجود بیاورد، خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم از یک شرکت شناخته شده و معتبر است. برخی از شرکت‌ها علاوه بر اینکه در زمینه  فروش دستگاه‌های نو فعال هستند، اقدام به خرید دستگاه‌های کار کرده هم می‌کنند. این شرکت‌ها بر روی دستگاههای کارکرده تغییراتی به وجود می‌آورند و آنها را برای مدت زمان مشخصی تضمین می‌کنند.

اگر به فکر خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم هستید، برخی از شرکت‌ها اقدام به واردات دستگاههای استوک می‌کنند. این دستگاه‌ها کیفیت ساخت خوبی دارند و عملکرد آنها مانند دستگاه‌های استاندارد است. بنابراین شما می‌توانید از قابلیت‌ها و توانایی این شرکت‌ها هم به عنوان نقطه قوت کمک بگیرید. به عنوان نکته ابتدایی توصیه ما این است که ترجیحاً برای خرید دستگاه به سراغ افراد شخصی نروید و از شرکت‌ها کمک بگیرید.

 

توجه به عمر مفید به جای زمان ساخت

 

یک اشتباه مهلک در خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم این است که شما فقط بر روی زمان تولید دستگاه متمرکز شوید و توجه چندانی به عمر مفید آن نداشته باشید. در این که زمان ساخت دستگاه فاکتور مهمی است، شکی نیست. اما باید به خاطر داشته باشید که عمر مفید در این موارد اهمیت بیشتری دارد. دو دستگاه مشابه را در نظر بگیرید که یکی از آنها توسط یک شخص خبره و آموزش دیده استفاده شده است و شرایط تعمیر و نگهداری آن را به طور کامل اجرا کرده باشد.

دستگاه دوم توسط یک شخص مبتدی خریداری شده و تمامی مراحل یادگیری و آموزش خود را با این دستگاه انجام داده است. حالا به نظر شما کدام یک از این دستگاه برای خرید دستگاه ترموفرمینگ کارکرده بهتر است؟ مسلماً مورد اول گزینه بهتری به شمار می‌رود، حتی اگر زمان ساخت آن قدیمی‌تر باشد. اگر انتخاب شما خرید دستگاه از افراد شخصی باشد، باید ببینید که دستگاه و شرایط استفاده از آن به چه صورت بوده و آیا امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد یا خیر.

 

توجه به امکانات و قابلیت‌های دستگاه

 

در برخی موارد قدیمی شدن دستگاه و کم بودن امکانات آن عامل اصلی فروش توسط دارنده ابتدائی دستگاه است. این افراد به دلیل شرایط سخت کار با دستگاه، ممکن است آن را با قیمتی پایین‌تر نسبت به بازار بفروشند. این موضوع بسیار وسوسه کننده و در عین حال خطرناک است. شما به هر اندازه که مبتدی باشید و توانایی کار با قسمت‌های پیچیده دستگاه را نداشته باشید، در هر صورت بعد از مدتی به این دستگاه مسلط خواهید شد و نیاز به امکانات پیشرفته دارید.

اگر انتخاب شما خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم با امکانات ضعیف باشد، شما هم در نهایت مجبور به فروش دستگاه هستید و باید به سراغ یک دستگاه با هزینه بیشتر بروید. پس بهتر است از در همان ابتدای فرآیند خرید به سراغ مواردی بروید که امکانات و قابلیت‌های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. اگر مبتدی هستید و اخیراً به فکر راه اندازی کارگاه بسته بندی افتاده‌اید، باید از یک شخص خبره و استاد کار کمک بگیرید تا بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب را انتخاب کنید.

 

توجه به قطعات تعویض شده یا آسیب دیده

 

گاهی در زمان خرید دستگاه ترموفرمینگ می‌بینید که شرایط ظاهری دستگاه مناسب است و در همان لحظه امکان کار کردن با آن وجود دارد. اما این بررسی شما کاملاً سطحی و ظاهری است و ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. متاسفانه برخی از فروشندگان دستگاههای کارکرده توانایی سرپا نگه داشتن دستگاه برای کار در زمان کوتاه را دارند و شما تنها برای چند لحظه یک دستگاه سالم را می‌بینید. اما به محض انتقال آن به کارگاه مشکلات استفاده از آن شروع می‌شود.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی در هنگام خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم باید به اتصالات و محلهای حرکت دستگاه مانند بلبرینگ‌ها توجه کنید. بلبرینگ‌ها و بخش‌های حرکتی معیار خوبی برای سنجش کارایی دستگاه و طول عمر آن هستند. اگر این قسمت‌ها کماکان سالم باشند، یعنی شما می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از این دستگاه استفاده کنید. اگر متوجه شدید که بلبرینگ دستگاه بسیار نو و جدید است، ممکن است اخیراً تعویض شده باشد و باید وسواس بیشتری به خرج دهید.

ما در گروه طرسام به دنبال وسوسه شما به خرید دستگاه ترموفرمینگ دست دوم نیستیم، اما به هر حال نمی‌توان قیمت پایین‌تر آنها را نادیده گرفت. البته تماس شما با کارشناسان ما می‌تواند بخش مهمی از ابهامات شما را در این زمینه برطرف کند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از بخش ارتباط با ما استفاده کنید و سؤالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 − 58 =