مراحل بسته بندی مرغ

مراحل بسته بندی مرغ

بسته بندی مرغ

مرغ از جمله مواد غذایی است که همیشه در سبد خانوارها جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری از خانواده ها از مرغ به روش های مختلفی برای طبخ استفاده می کنند. بسته بندی گوشت طیور (مرغ، کبک، اردک، بوقلمون و بلدرچین) و فرآورده های گوشتی به دلیل حساسیت بالا به فساد و میکروارگانیسم های بیماری زا، همواره چالش برانگیز بوده است.

خانواده ها به دلیل مشغله های کاری به دنبال بسته بندی هایی هستند که ارزش غذایی مواد را حفظ کند و همچنین بسته بندی باید به گونه ای باشد تا شرایط بهداشتی لازم برای حمل و جابجایی به نقاط مختلف و نگهداری را داشته باشد. امروزه با توجه به پیشرفت های چشمگیر در زمینه علم و صنعت، دستگاه های مختلفی برای بسته بندی مواد تازه وجود دارد که می توان به پیشرفته ترین آنها به نام اسکین پک اشاره کرد.

بعد از توضیح مختصر درباره نحوه آماده کردن مرغ برای بسته بندی، به توضیح دستگاه بسته بندی اسکین پک نیز می پردازیم.

مراحل بسته بندی مرغ

مرغ های پرورش یافته بعد از معاینه توسط دامپزشک و تایید سلامتی آنها درون سبدهای حمل مرغ قرار داده می شوند تا توسط ماشین های حمل مرغ به کشتارگاه انتقال داده شوند.

در کشتارگاه بعد از انتقال توسط ماشین ها، مرغ ها در یک سالن مجزا از سالن ذبح نگهداری می شوند سپس پاهای آنها را به قلاب هایی وصل کرده و آنها را بی حس می کنند و ذبح انجام می شود.

بعد از ذبح مراحل به شکل زیر است:

  • خیساندن در آب گرم
  • پرکنی
  • بازرسی بهداشتی
  • تخلیه اندام های درونی
  • جدا کردن گردن و پاها
  • چیلر
  • آبچکان و خشک کردن
  • بسته بندی

تکنیک های بسته بندی مرغ

برای بسته بندی مرغ به روش بهداشتی، سیستم های مختلفی وجود دارد که انتخاب آنها به عواملی از جمله میزان هزینه و حجم محصول در حال حمل و ارائه بستگی دارد. مهم ترین تکنیک های بسته بندی مرغ عبارتند از:

 

 

بسته‌بندی خلاء

بسته‌بندی خلاء به بسته‌بندی در ظروف (سخت یا انعطاف‌پذیر) اطلاق می‌شود که به طور قابل ملاحظه‌ای تمام هوا، قبل از مهر و موم نهایی ظرف، از آن خارج شده است. این روش بسته بندی در واقع نوعی “اتمسفر اصلاح شده” است زیرا هوای معمولی از بسته بندی خارج می شود که می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد:

بسته بندی گازی: بسته بندی گاز را می توان به عنوان تغییر حجم متناسب گازهایی که یک جو معمولی را تشکیل می دهند تعریف کرد.

بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده: کاربرد بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده برای گوشت و فرآورده های گوشتی در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. غذاهای بسته بندی شده با اتمسفر اصلاح شده به طور فزاینده ای در دسترس هستند، زیرا تولید کنندگان مواد غذایی تلاش کرده اند تا نیازهای مصرف کنندگان را برای غذاهای یخچالی تازه با ماندگاری طولانی برآورده کنند.

بسته بندی اتمسفر کنترل شده

به سیستم کنترل شده ای اطلاق می شود که در آن گازها برای حفظ تعادل مورد نظر اضافه یا حذف می شوند.

بسته بندی مرغ با دستگاه اسکین پک

با توجه به افزایش جمعیت روز افزون و گرایش بیشتر مردم به گوشت طیور، بسته بندی کردن مرغ و عرضه آن به بازار یکی از راه های کسب درآمد است که شما به راحتی می توانید با خرید دستگاه اسکین پک این کارآفرینی را راه اندازی کنید. دستگاه اسکین پک از جمله ماشین آلاتی است که برای بسته بندی مواد غذایی تازه از آن استفاده می شود. دستگاه اسکین پک به علت بسته بندی بدون وجود هوا، کیفیت محصولات غذایی بسته بندی شده را حفظ می کند.

این دستگاه در کشورهای خارجی از جمله آلمان تولید می شود که خریداری این دستگاه و انتقال آن به داخل کشور هزینه های زیادی در بر خواهد داشت؛ ولی شرکت طرسام این دستگاه را با همان کیفیت و دقت در کشور طراحی و  تولید می کند که می توان به خصوصیاتی از جمله ظرافت و زیبایی بسته بندی ها، دقت بالا، قیمت مقرون به صرفه، خدمات پس از فروش، حداقل ضایعات، عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و … اشاره کرد.

دستگاه اسکین پک برای بسته بندی چند مرحله کلی را انجام می دهد که عبارتند از:

  • فرم دهی: در این مرحله با حرارت دادن و وکیوم کردن، فیلم نازک شکل دهی می شود و ظرف ساخته می شود.
  • پرکردن: پرکردن شامل قرار دادن کالای مورد نظر داخل بسته بندی است.
  • بستن: در بستن، هوای داخل بسته تخلیه می شود و یک لایه به صورت اسکینی روی محصول قرار می گیرد و محصول کاملا بدون هوا بسته بندی می شود که در طول عمر و کیفیت محصول تاثیر بسزایی دارد.
  • برش: در مرحله آخر ظرف ها که به هم وصل بودن از یکدیگر جدا می شوند.

برای آشنایی بیشتر درباره قابلیت و کارایی دستگاه اسکین پک در بسته بندی طیور (مرغ، اردک، کبک و …) و آگاهی از شرایط فروش آن می توانید از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مطالب پیشنهادی :

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

دستگاه کارتنینگ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 1