دستگاه بسته بندی اسکین

دستگاه بسته بندی اسکین پک یکی از ماشین آلاتی است که توسط آن مواد غذایی تازه بسته بندی می شود

دستگاه بسته بندی اسکین پک یکی از ماشین آلاتی است که توسط آن مواد غذایی تازه بسته بندی می شود این دستگاه با توجه به کارائی در قدرت و تسریع در زمان بسته بندی و عدم نیاز به قالب برای انواع مختلف محصول بسیار مقرون به صرفه است احتمالا نمونه های مختلف محصولات این دستگاه ها را در هایپرها و سوپرمارکت ها دیده اید ،جالب است بدانید که اين دستگاه جهت بسته بندي انواع محصولات غذايي از قبيل مرغ ، گوشت ، ماهی ،انواع سوسیس کالباس ، انواع پنیر ، سبزیجات و … مورد استفاده قرار مي گيرد بنابراین می توان آن را به عنوان یک دستگاه کارآمد در بسته بندی با کیفیت مواد غذایی و تازه نگه داشتن آن معرفی نمود که نوع بسته بندی آن به صورت وكيوم فرمينگ می باشد.

ویژگی های دستگاه اسکین

در این نوع بسته بندی که در اصطلاح به آن وکیوم پوستی نیز گفته می شود محصول محکم اما بدون ایجاد تنش و بدون تغییر شکل در ظاهر آن محصور می شودو بر روی سینی ثابت می شود بر این اساس حتی محصولاتی که دارای قطعات تیز و یا سخت مانند استخوان یا پوسته هستند به طور ایمن محصور می شوند همچنین در این نوع بسته بندی خلاءموجود در بسته به ماندگاری طولانی مدت محصول کمک می کند. در مــــواردي كه ايجاد خلا اثرات مخرب بر محصول دارد گاز جانشين مانند نيتروژن به داخل بسته ها تزريق ميشود تا ديواره ظـرف از محصول جدا گردد.از جمله گازهاي جانشين ميتوان به O2 و CO2نيز كه باعث بيشتر شدن عمرمحصول و حفظ رنگ و تازه گي و طراوت آن ميشود اشاره نمود.
فوائد بسته بندی با دستگاه اسکین پک شرکت طرسام را می توان به صورت خلاصه به شرح زیر نام برد:
1- محصول بسته بندی شده در زمان مصرف دارای کیفیت طبیعی خود می باشد و طراوت، رنگ و بافت خود را حفظ کرده است که این موضوع به صورت واضح از روی بسته نیز قابل مشاهده است.
2- عدم ایجاد هیچگونه تغییر در ظاهر محصول از صفات بارز این بسته بندی است.
3- محصول به صورت کامل روی سینی فیکس شده است و به هیچ وجه از جای خود جابجا نمی شود.
4- برای سهولت در باز کردن محصول می توان از آپشن آسان باز شو استفاده کرد و از آن قسمت روکش محصول را به صورت یکجا باز نمود.
5- این بسته ها را می توان با استفاده از فیلم های رنگی ، انواع چاپ ها یا بر چسب های مختلف از دیدگاه بصری برای جذب بیشتر مشتری تزیین نمود
6- برای زیباتر شدن چیدمان فروشگاه ها می توان از قابلیت قرار گیری معلق بر روی رگال این نوع بسته بندی ها بهره برد.

در هنگام استفاده از دستگاه بايد كليه شرايط براي كار آن محيّا باشد که اين شرايط عبارتند از:
1- وجود فشار باد مناسب .
2- فعال بودن مسير ورودي و خروجي آب .
3- آماده بودن فيلم هاي رول پايين و بالا دستگاه در مسير .
سيستم عملكرد كلي اين دستگاه همانطور که در فیلم مشاهده می کنید بدين صورت است كه ابتدا فيلم مصرفي دستگاه بر روي بدنه جا زده می شود . سپس فويل مربوط به رول بالا در محل خود جاسازي و بر اساس پلاك مربوطه از روي غلطكها عبور داده و در مسير كار دستگاه قرار داده می شود.با استارت دستگاه زنجيرها فيلم را توسط کلمپهایی که در سر آنها قرار دارد گرفته و به سمت داخل دستگاه میبرند. در ايستگاه اول فيلم بايد در قسمت هيتر پيش گرم بر اساس دمايي كه تعريف شده گرم شود بعد از گرم شدن فيلم وارد قالب فرم گيري شده و بر اساس فرمي كه در قالب طراحي شده شكل ظرف مورد نظر را به خود ميگيرد و از قالب خارج مي شود . در ايستگاه بعدي محصول بر اساس حجم تعريف شده به داخل ظرفها تزريق مي گردد . زماني كه ظروف از محصول پر شد .توسط قالب سيل بايد فويل بر روي ظرف قرار گرفته و بر اساس حرارت مورد نياز بر روي لبه هاي ظرف دوخته شود .
سپس در ايستگاه بعدي قالب برش لبه هاي هر كدام از ظروف کامل برش خورده و در انتها ي دستگاه توسط كانواير اين ظروف را از دستگاه خارج می شود . ضايعات مربوط به فيلم نيز توسط سيستم ضايعات جمع كن دستگاه به شكل رول جمع آوري مي گردد .

 

Skin2 (1)

از ویژگیهای این ماشین میتوان به تیراژ بالا ، دقت تولید ، ‌حداقل ضایعات ، ظرافت و زیبایی بسته بندی و امکان بسته بندی محصولات آبدار اشاره نمود و از همـه مهمتر اینکه در این ماشین احتیاجی به ظروف یکبار مصرف نبوده بلکه فیلم پلاستیک وارد دستگاه شده و شکل میگیرد.
دستگاه اسکین پک هم اکنون در کشور های پیشرفته دنیا ساخته می شود و شرکت های بزرگی مانند مولتی وک آلمان آن را تولید می کنند شرکت طرسام مفتخر است که اعلام کند به عنوان تنها تولید کننده ایرانی این دستگاه گام بزرگی در پیشرفت صنعت کشورمان داشته و شما می توانید با هزینه ی ناچیز ی در مقایسه با نمونه خارجی این دستگاه را خریداری نمایید بااینکار نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های خود خواهید شد بلکه از محصولات تولید داخل کشور نیز حمایت به عمل می آورید.
در ادامه برای آشنایی باعملکرد و روندبسته بندی محصولات با این دستگاه شما را به دیدن فیلم زیر دعوت می کنیم همچنین شما می توانید پاسخ سوالات احتمالی خود را با صحبت با مشاورین خبره ما در شرکت طرسام بیابید برای این کار به قسمت ارتباط با ما مراجعه نمایید.

جدیدترین مقالات دستگاه اسکین

دستگاه کارتنینگ صابون داو

دستگاه کارتنینگ صابون داو

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ مدل T9000

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ مدل T9000