مزایای دستگاه بسته بندی بلیستر چیست؟

مزایای دستگاه بسته بندی بلیستر چیست؟

مزایای دستگاه بسته بندی بلیستر

اگر مطالب ما را دنبال کرده باشید، بخش مهمی از آنها به دستگاه بسته بندی بلیستر و فرآیند بلیسترینگ اختصاص یافته است که نشان دهنده اهمیت این دستگاه است. اگرچه استفاده از این دستگاه برای بسته بندی مواد دارویی عامل مهمی برای اهمیت آنهاست، اما باید بپذیریم که نقش آنها بسیار حساس است و می‌تواند تأثیر زیادی در کار ما داشته باشد. البته مزایای دستگاه بسته بندی بلیستر فقط شامل مواد دارویی نمی‌شود و در بحث مواد غذایی هم تاثیرگذار است.

برای آشنایی بیشتر با عملکرد این دستگاه، در این مطلب می‌خواهیم مزایای دستگاه بسته بندی بلیستر را بررسی کنیم و ببینیم که چرا اغلب شرکت‌ها به این دستگاه علاقه دارند.

دستگاه بلیستر

 

تازه باقی ماندن مواد داخل بسته بندی

تازه باقی ماندن مواد غذایی و مواد دارویی در داخل بسته بندی ایجاد شده به کمک دستگاه بسته بندی بلیستر یکی از ابتدایی‌ترین و در واقع مهمترین مزایای آن است.

شما وقتی که از این دستگاه برای بسته بندی یک ماده غذایی خاص یا یک قرص و کپسول استفاده می‌کنید، شرایطی به وجود می‌آورید که هیچگونه اکسیژن یا هوای آزاد در کنار آن باقی نمی‌ماند. این شرایط باعث می‌شود که مواد اولیه و ساختار داخل بسته بندی تحت تأثیر شرایط محیطی قرار نگیرند و مشتریان محصولات را با بهترین کیفیت ممکن دریافت کنند.

مقاله مرتبط : با دستگاه بسته بندی بلیستر آشنا شویم

 امکان تعیین اندازه استاندارد و مشخص برای مقدار مواد

از دیگر مزایای دستگاه بسته بندی بلیستر این است که شما یک قالب  مشخص و از پیش تعیین شده در اختیار دارید.

فرض بگیرید که شما می‌خواهید یک کالا یا محصول خاص را بسته بندی کنید و لازم است که آن را با وزن و حجم مشخصی آماده کنید. طبیعتاً این امکان برای شما فراهم نیست که وزن تک‌تک محصولات را اندازه گیری کنید و حجم آنها را بسنجید. اگر یک قالب مشخص در اختیار داشته باشید می‌توانید همه کارهای خود را با همان قالب مشخص انجام دهید و از کیفیت کار خود اطمینان داشته باشید. دستگاه بلیستر این فرصت را به شما می‌دهد که بسته بندی را به صورت استاندارد و کاملاً همسان انجام دهید که سرعت کار شما هم بالا باشد.

امکان استفاده از مواد مختلف برای بسته بندی

یک بار دیگر در ذهن خودتان موادی که برای بسته بندی مواد دارویی استفاده شده را مرور کنید. پلاستیک شفاف، پلاستیک‌های تیره و کدر، فویل‌های آلومینیومی، بسته بندی‌های کاغذی، مواد پلیمری. به نظر می‌رسد که  مواد هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و تأثیر آنها بر فرایند بسته‌بندی متفاوت باشد. نکته جالب در مورد دستگاه بسته بندی بلیستر این است که امکان بسته بندی مواد مختلف با کمک مواد اولیه متفاوت را به ما می‌دهد. این یعنی شما اگر به فویل آلومینیومی برای یک کپسول نیاز داشته باشید یا بخواهید از مواد پلیمری استفاده کنید، دستگاه شما هیچ تغییری نمی‌کند و تنها مواد اولیه را تغییر می‌دهید. این یعنی سرعت بسته بندی شما به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

ارائه گزارش نوشتاری به بیماران در مورد داروها

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی بلیستر این است که بیماران از وضعیت دارو و نحوه مصرف آن اطلاع پیدا می‌کنند. خاصیت برچسب زنی و لیبلینگ یکی از ویژگیهای دستگاه بلیستر است. این خاصیت از این جهت اهمیت دارد که اطلاعات دارو به طور کامل در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. به عنوان مثال شخص بیمار می‌داند که این دارو در چه رابطه‌ای تجویز شده و توسط چه شرکتی تولید شده است. حتی امکان درج اطلاعات اضافی دیگری مانند تاریخ تولید و تاریخ انقضاء نیز وجود دارد که خود در بالا بردن کیفیت مصرف دارو نقش مستقیم دارد.

مقاله مرتبط : عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه بلیستر

 امنیت بالای دارو

شما در بین داروها و مواد غذایی بسته بندی شده با دستگاه بسته بندی بلیستر به ندرت می‌توانید نمونه‌ای پیدا کنید که کیفیت پایینی داشته باشد. این دستگاه به شکلی طراحی شده که می‌تواند یک روکش آلومینیومی یا پلاستیکی را به طور کامل و بدون هیچ منفذی روی دارو و مواد غذایی قرار دهد. بنابراین مصرف کننده اطمینان دارد که داروی آنها تحت تأثیر شرایط محیطی قرار نگرفته و کیفیت اولیه خود را دارد. امکان ایجاد بسته بندی در شرایط خلأ و دور کردن مواد فاسد از مواد دارویی ویژگی‌هایی است که کیفیت محصول را از لحظه تولید و بسته بندی تا لحظه مصرف در یک سطح نگه می‌دارد.

 

 امکان سفارشی سازی بسته بندی برای دارو

 در واقع فرایند بلیسترینگ به نوعی یک روش سفارشی و شخصی است که هر کسی می‌تواند نحوه بسته بندی را با توجه به دلخواه خود و شرایط دارو انتخاب کند. بنابراین ممکن است یک شرکت از بسته‌های ده تایی و شرکت دیگر از بسته‌های ۷ تایی استفاده کند. حتی این تغییرات در مورد نحوه طراحی بسته بندی و ماده اولیه به کار رفته در ساخت بسته بندی هم قابل انجام است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیویی که در انتهای مطلب قرار دارد دعوت می نماییم که پروسه بسته بندی قرص توسط دستگاه بلیستر ساخت شرکت طرسام را که هم اکنون در داروسازی سها در حال بهره برداری می باشد نمایش می دهد .

طبیعتاً مزایای این دستگاه  در موارد مختلفی به کار می‌آیند و کیفیت مواد دارویی و غذایی را حفظ می‌کند. برای سفارش خرید دستگاه بلیستر و آشنایی با ویژگی‌های آن می‌توانید از شماره‌های قرار داده شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنید.

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 + = 27