ماشین آلات ترموفرمینگ

دستگاه ترموفرمینگ به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که از انرژی حرارتی برای نرم کردن مواد اولیه استفاده می‌کنند و در نهایت آنها را شکل دهی می‌کنند.

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ (Thermoforming) یکی از محصولاتی است که برای کارگاه‌های کوچک‌تر و برای بسته بندی مواد غذایی کوچک مناسب است. احتمالاً نمونه‌های مختلفی از کارهای این دستگاهها را در مواد غذایی مختلف مانند ماست چکیده، پنیر خامه‌ای، انواع دسرها، عسل و مرباجات کوچک دیده‌اید. بنابراین می‌توان آن را به عنوان یک دستگاه کارآمد صنعتی و نیمه صنعتی معرفی کرد که در بسته بندی با کیفیت مواد غذایی نقش دارد. در معرفی دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ آن را به عنوان یک دستگاه از نوع افقی معرفی می‌کنند که با سیستم الکترو پنوماتیک کار می‌کند. این سیستم الکترو پنوماتیک در حرکت ساده دستگاه و بالا بردن کیفیت کار آن نقش دارد و عملکرد آن به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. به همین دلیل اکثر مواد غذایی و تجهیزاتی که توسط این دستگاه بسته بندی می‌شود، از لحاظ کیفیت و شکل ظاهری در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و استانداردهای جهانی را رعایت می‌کند.

ویژگی‌های دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

معرفی دستگاه‌های بسته بندی به دو بخش ویژگی‌های ظاهری و کلی و همچنین مشخصات فنی آنها تقسیم بندی می‌شود. در بخش ویژگی‌ها به اطلاعاتی اشاره می‌شود که مربوط به شرکت فروشنده دستگاه و همچنین اطلاعات کلی آن است. در مورد ویژگی‌های دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این دستگاه امکان تزریق گاز و اتمسفر اصلاح شده به بسته‌های مواد غذایی را فراهم می‌کند و به حفظ کیفیت آنها کمک می‌کند؛
  •  در این دستگاه امکان نصب انواع پرکن جامدات و مایعات به شکل‌های مختلف فراهم شده است که به صورت ثقلی، حجمی یا وزنی بر روی دستگاه کار می‌کند؛
  •  سیستم کنترلی استفاده شده در این دستگاه از نوع PLC بوده و برای آن یک صفحه کنترل HMI در نظر گرفته شده است. این صفحه کنترل در اندازه ۷ اینچ بوده و قابلیت تنظیم به زبان فارسی یا هر زبان دیگر را دارد.
  •  امکان استفاده از انواع رول‌های پلاستیکی به صورت تک لایه و چند لایه برای این دستگاه‌ها وجود دارد که امکان فرم گیری و دوخت حرارتی برای آنها فراهم می‌شود.
  • این دستگاه دارای 2 سال گارانتی بوده و شرکت برای آن 20 سال خدمات پس از فروش و تأمین لوازم یدکی در نظر گرفته است.
  •  

نقش دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ در فرآیند بسته بندی

بسته بندی با دستگاه Thermoforming دارای چند مرحله کلی برای انجام این فرایند می باشد. در واقع فیلم نازک پلاستیکی تحت حرارت مراحل مختلفی را طی می‌کند که به ترتیب عبارتند از:

  • فرم دهی یا فرمینگ: در این حالت نوار پلاستیکی یا همان فیلم نازک تحت تأثیر درجه حرارت دستگاه و همچنین عمل وکیوم قرار می‌گیرد که زمینه شکل دهی آن را فراهم می‌کند. در واقع درجه حرارت باعث نرم شدن لایه نازک و عمل وکیوم باعث مکش لایه پلاستیکی داخل قالب و شکل دهی آن می‌شود.
  • پر کردن یا فیلینگ: عملیات فیلینگ شامل قرارگیری کالای مورد نظر در داخل بسته بندی می‌شود. این فرآیند با توجه به کالا یا نوع مواد غذایی ممکن است به شکل‌های متفاوتی انجام گیرد. به عنوان مثال بسته بندی مواد غذایی با بسته بندی کالاهای مصرفی متفاوت است.
  • بستن یا سیلینگ: بستن یا سیلینگ به معنی بسته‌بندی و تکمیل آن است که هم هوای داخل بسته تخلیه شده و هم توسط یک لایه به طور کامل بسته می‌شود. با انجام این مرحله فرآیند بسته بندی به طور کامل انجام شده و آماده برش می‌شود.
  • برش یا کاتینگ: در این مرحله کالاهای مختلف یا همان بسته‌های مختلف به یکدیگر متصل هستند که به کمک دستگاه از یکدیگر جدا می‌شوند. این جداسازی ممکن است با کمک عملیات حرارتی یا به کمک دستگاه‌های برشی انجام گیرد که برای هر اندازه روش انجام آن متفاوت است.

  • رول باز کن بالا دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ
  •  

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ به عنوان یک دستگاه با کارایی متعدد و با قابلیت‌های زیاد شناخته می‌شود که می‌تواند انواع مواد غذایی و حتی کالاهای مصرفی را بسته بندی کند. استفاده از این دستگاه‌ها در کنار خط تولید و در کارگاه‌های مختلف امکان پذیر است. در ادامه شما را به دیدن فیلم عملکرد این دستگاه دعوت می نماییم ، برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این دستگاه‌ها می‌توانید از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

جدیدترین مقالات دستگاه ترموفرمینگ

مراحل بسته بندی مرغ

مراحل بسته بندی مرغ

بسته بندی پنیر

بسته بندی پنیر

بهره برداری از دستگاه اسکین پک ساخت شرکت طرسام در شرکت 202

بهره برداری از دستگاه اسکین پک ساخت شرکت طرسام در شرکت 202

دستگاه ترموفرمینگ بسته بندی خرما

دستگاه ترموفرمینگ بسته بندی خرما