مزیت های شرکت طرسام به عنوان یک شرکت دانش بنیان

مزیت های شرکت طرسام به عنوان یک شرکت دانش بنیان

شرکت فنی مهندسی طرسام در سال 1396 با توجه به شرایط ویژه ای که دارا است از جمله غیر قابل کپی برداری بودن فناوری به دلیل سطح بالای آن ، دارا بودن تاییدیه دانش بنیان و… به عنوان شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک انتخاب شد  و ازحمایت های ریاست جمهوری نیز بهره مند گردید .

شرکت دانش بنیان چیست؟

به موجب آیین نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان ،شرکت های دانش بنیان ،موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت ، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه ( شامل طراحی و تولید کالا و خدمات ) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان ( به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط ) تشکیل می شود.
طبق آیین نامه مصوب،شرکت های دانش بنیان ،اهدافی نظیر ، ترغیب هیئت علمی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی برای فعالیت های بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضای هیئت علمی، تجاری سازی یافته های  ‌پژوهشی، افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی موضوع کلی فعالیت دانش بنیان را دنبال می کنند.

مطالب پیشنهادی : دستگاه ترموفرمینگ بسته بندی خرما

خصوصیات شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان،اساساَ کالا تولید نمی کنند و عموماَ،زمین یا ماشین آلات خاصی نیز ندارند.بلکه همیشه عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات ، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد.بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات ،همیشه از دغدغه های اصلی شرکت محسوب می شود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات ،یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان می باشد،زیرا اصولاَ این دارایی ها قابل لمس نمی باشند.

انواع شرکت های دانش بنیان

برای آشنایی با شرکت ها دانش بنیان در ابتدا باید بدانید، شرکت های دانش بنیان به چهار دسته تقسیم می شوند که این دسته بندی مشخص کننده ی مزایای انواع شرکت های دانش بنیان می باشد. در این قسمت به معرفی این دسته بندی و نوع دیگری از تقسیم بندی شرکتهای دانش بنیان بسته به نوع فعالیتشان می پردازیم

دانش بنیان نوپا نوع یک ، دانش بنیان نوپا نوع دو ،دانش بنیان تولیدی نوع یک ، دانش بنیان تولیدی نوع دو

از آنجایی که شرکت فنی مهندسی طرسام جزء شرکت های دانش بنیان تولیدی نوع یک می باشد توضیح مختصری در این زمینه خدمتتان ارائه می گردد :

شرکت های دانش بنیان تولیدی نوع یک شرکت هایی هستند که بیش از ۵۰% درآمدشان در آخرین اظهار نامه مالیاتی از محصول دانش بنیانشان باشد. محصول این شرکت ها باید به مرحله ی تولید رسیده و این محصول علاوه بر داشتن طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه ، باید از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار بوده ارزش افزوده زیادی را ایجاد نماید تا مشمول فهرست کالا و خدمات دانش بنیان سطح یک گردد. اگر شما نیز قصد خرید کردن از شرکت طرسام را دارید باید به اطلاعتان برسانیم که شما بسیار خوش شانس هستید زیرا می توانید از تسهیلات زیر هنگام خرید از ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان  بهره مند شوید

تسهیلات لیزینگ و استصناع(حداکثر به میزان 70% ارزش کارشناسی شده محصول )

  • حداقل تسهیلات  200 میلیون ریال
  • دوره بازگشت تسهیلات با احتساب دوره تنفس : حداثر 36 ماه
  • نرخ سود لیزینگ : تا 50 میلیارد ریال 9% ، از 50 تا 200 میلیارد ریال 11% (بیشتر از آن به تصویب هیئت عامل)
  • نرخ سود برای شرکت های توزیع و پخش 16%
  • نرخ سود استصناع 11%

اگر سوالی ذهنتان را مشغول کرده یا احتیاج به راهنمایی و توضیحات بیشتر در این خصوص دارید می توانید از بخش ارتباط با ما استفاده کرده و با کارشناسان ما صحبت کنید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + = 21