شرکت طرسام به عنوان برترین ماشین ساز دانش بنیان سال ۹۷ و ۹۸ شناخته شد

شرکت طرسام به عنوان برترین ماشین ساز دانش بنیان سال ۹۷ و ۹۸ شناخته شد

همانطور که مستحضر هستید از دهم تا دوازدهم آذر ماه سال 98 صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گردهمایی را برگزار نمود که در آن شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مرتبط با صنعت غذایی حضور داشتند شرکت طرسام هم به عنوان تولید کننده دستگاه های صنایع غذایی در این گرد همایی حضور پررنگی داشت و جناب آقای دکتر ستاری و جناب آقای دکتر واعظی از غرفه شرکت طرسام بازدید نمودند و در پایان شرکت فنی و مهندسی طرسام به افتخار به عنوان برترین ماشین ساز دانش بنیان در سال 97 و 98 انتخاب گردید . در ادامه توضیح اجمالی در خصوص رویدادهای این گردهمایی تقدیم حضورتان می گردد :

روز اول گرد همایی :

در روز یکشنبه دهم شهریور ماه این گردهمایی به همت شبکه خدمات نوآوری بومرنگ،آژانس تولید محتوا مهرویژن و مرکز صندوق نوآوری شکوفایی ریاست جمهوری افتتاح شد. در ابتدا دکتر ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر زرندی معاون طرح و توسعه وزارت صنعت،دکتر فاطمی امین، رئیس موسسه سازمان اقتصادی رضوی و دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص اهمیت برگزاری رویدادهای فناورانه در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی صحبت نمودند.در ادامه مراسم، پس از افتتاح نمایشگاه، سازمان اقتصادی رضوی به همراه شرکت های زیرمجموعه و گروه تولیدی عالیس نیازهای فناورانه خود را در قالب Reverse pitch  ارائه دادند. سپس جلسات B2B میان صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان حاضر برگزار شد. ارائه توامندی­های فناورانه در صنایع غذایی توسط شرکت­های دانش بنیان در قالب pitch نیز بخش دیگری از برنامه امروز بود.

مطالب پیشنهادی : اگر به فکر خط تولید و بسته بندی آب معدنی هستید؛ بخوانید

بخشی از سخنان جناب آقای دکتر فاطمی امین در خصوص معرفی رویکردهای آستان قدس رضوی در رونق ساخت داخل :

رئیس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: باید اولویت‌‌های کشور را در صنعت غذایی مشخص کرده و سازوکارهایی ایجاد کنیم که کلیه نهادهای فعال در این بخش در جهت منافع کشور حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیدرضا فاطمی امین در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش‌ بنیان و استارت‌آپ‌‌های صنعت غذایی، عنوان کرد:  ۲۳ درصد از سبد هزینه‌‌های خانوارها در شهرها صرف مواد غذایی می‌‌شود، لذا‌ اگر به دنبال ایجاد زندگی مطلوب برای جامعه هستیم، باید هزینه‌‌های خانوارها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به خودکفایی کشور در حوزه‌‌هایی مانند صنایع برق و تولید بنزین، گفت:‌ خودکفایی در این حوزه‌ها نشان داد که تحریم‌‌ها می‌تواند برای کشور مشکل‌زا باشد، اما نمی‌‌تواند توان ایران را کاهش دهد، لذا باید در حوزه‌ صنایع غذایی کشور معماری کلان داشته باشیم. علاوه بر این باید اولویت‌‌های کشور را در این صنعت مشخص کرده و سازوکارهایی ایجاد کنیم که کلیه نهادهای فعال در این بخش در جهت منافع کشور حرکت کنند.

رئیس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، تصریح کرد: نباید از نقش موثر فناوری در صنایع غذایی، غافل شد. در همین راستا آستان قدس رضوی زیست‌بوم کاملی از ارائه خدمات زیرساختی ایجاد کرده‌ است؛ چرا که معتقدیم در حوزه صنایع غذایی نباید اقلامی را تولید کنیم که سایر شرکت‌‌ها قادر به تولید آن هستند، بلکه باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی برای تسهیل کسب وکارهای صنایع غذایی باشیم.
وی با اشاره به اینکه پزشکی پیشگیرانه از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی است، ایجاد شرکت فناوری و نوآوری رضوی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان دانست که ‌در قالب این شرکت تلاش می‌‌شود از مرحله بذر تا دامپروری، بسته‌‌بندی و توزیع، فناوری‌‌های مورد نیاز شناسایی و از آن بهره‌برداری کرد.

مطالب پیشنهادی : بهره برداری از دستگاه اسکین پک ساخت شرکت طرسام در شرکت ۲۰۲

روز دوم گردهمایی:

در روز دوم، در ابتدا در خصوص انقلاب صنعتی چهارم در صنایع غذایی و تحول دیجیتال با حضور متخصصان حوزه دیجیتال جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد. در ادامه شرکت های (بهنوش، زمزم، پاکدیس، گوشتیران، قند اصفهان) در قالب Reverse pitch نیازهای فناورانه خود را معرفی نمودند و در نوبت عصر هم مارگارین به نیازهای فناورانه پرداخت. دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس عسگری معاونت توسعه صنایع بنیاد و مستضعفان و دکتر دادخواه مدیر عامل شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا از جمله مهمانان حاضر در نمایشگاه بودند که به بازدید از غرفه ها پرداختند. جلسات B2B  صنایع و شرکت­های دانش بنیان به صورت مداوم از صبح تا آخر نمایشگاه ادامه داشت.

روز سوم گردهمایی:

در نوبت صبح روز پایانی این رویداد، آقای مهندس مروت پور، بنیانگذار هلدینگ نان آوران به ارائه سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ با حاضرین پرداختند. در نوبت دوم شرکت­های هلدینگ سینا، بهنوش، زمزم، پاکدیس، گوشتیران و قند اصفهان به ارائه نیازهای فناورانه پرداختند. حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بازدید از غرفه­ها و ارائه توضیحات نمایندگان غرفه­ها پرداختند.

نوبت عصر با ارائه نیازهای فناورانه گروه تولیدی و پژوهشی زر ادامه یافت. همچنان بازدیدکنندگان در نمایشگاه حضور داشتند و از غرفه ­ها بازدید می­کردند و نمایندگان شرکت­ ها به ارائه توضیحات می­ پرداختند. در بخش پایانی و اختتامیه نمایشگاه، دکتر ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به ارائه گزارش دستاوردهای این رویداد 3 روزه پرداختند. در نهایت دکتر واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری به عنوان سخنران ویژه سخنرانی نمودند و در ادامه به بازدید از غرفه های نمایشگاه پرداختند.جلسات B2B  صنایع و شرکت های دانش بنیان به صورت مداوم از صبح تا آخرین دقایق ادامه داشت.که در نهایت در ساعت 19 بعد از ظهر خاتمه یافت.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به بخش ارتباط با ما با کارشناسان شرکت طرسام ارتباط برقرار کنید و پاسخ سوال های احتمالی خود را بیابید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 41 = 42