دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای

دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای

دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای یک نمونه پیشرفته‌تر و پرکاربردتر نسبت به دستگاههای یک محفظه ای است که برای حجم کار بیشتری طراحی شده است. کسانی که به دنبال ایجاد یک کارگاه متوسط یا با کمی اغماض کارگاه بزرگ هستند، می‌توانند از این دستگاه برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند. این دستگاه در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و در آن ویژگی‌هایی مانند ولتاژ و شدت جریان مورد نیاز برای کار دستگاه تغییر می‌کند. این فاکتورها به صورت همزمان می‌توانند گزینه انتخابی ما را تغییر دهند.

در این مطلب می‌خواهیم این دستگاه که نام دیگر آن دستگاه وکیوم بسته بندی دو کابین است را معرفی کنیم و به ذکر ویژگی‌ها و دلایل استفاده از آن بپردازیم.

 

دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای چیست؟

 

دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای یا دستگاه وکیوم بسته بندی دو کابین یک دستگاه مخصوص بسته بندی مواد مختلف است که می‌تواند سرعت بسته بندی کارگاه‌ها را به شکل چشمگیری افزایش دهد. تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های تک محفظه ای در این است که شما دو محفظه در اختیار دارید که به کمک یک سیستم پنوماتیک به راحتی می‌توانید پوشش دستگاه را بر روی هر کدام از آنها قرار دهید و فرآیند بسته بندی را انجام دهید.

این ویژگی‌ها در این دستگاه وکیوم باعث می‌شود که کارایی آن به شکل محسوسی بهبود یابد و به گزینه انتخابی بسیاری از شرکتها تبدیل شود. اگر چه ابعاد و اندازه این دستگاه بزرگ‌تر است، اما محدودیتی برای استفاده از آن در کارگاه‌های کوچکتر وجود ندارند.

 

دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای چگونه عمل می‌کند؟

 

این دستگاه وکیوم بسته بندی دارای دو محفظه مجزا یا دو کابین است که به موتور مکنده وصل هستند. این دو کابین همانند میزکار عمل می‌کنند که محصول مورد نظر بر روی آنها قرار می‌گیرد و فرآیند بسته بندی انجام می‌شود. روش کار دستگاه به این صورت است که ابتدا ماده اولیه بسته‌بندی که معمولاً pvc، پلاستیک یا پلی پروپیلن است، بر روی کابین قرار می‌گیرد. محصولی که باید بسته بندی شود بر روی کابین و ماده بسته بندی قرار می‌گیرد و سپس درپوش کابین بسته می‌شود.

با فعال شدن پمپ مکنده دستگاه هوای داخل محفظه به طور کامل و به آرامی تخلیه می‌شود و این باعث فشار بر روی لایه بسته بندی می‌شود. به مرور زمان لایه بسته بندی به محصول مورد نظر که ممکن است گوشت یا هر ماده‌ای دیگری باشد می‌چسبد و هوای داخل آن به طور کامل خالی می‌شود. با بسته شدن لایه بسته بندی و کامل شدن آن، فرآیند بسته بندی و کار دستگاه به پایان می‌رسد. از این مرحله به بعد می‌توان اطلاعات محصول و مواردی مانند تاریخ انقضا بر روی آنها درج کرد.

مزایای دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای

 

با توجه به ویژگی‌هایی که برای این دستگاه ذکر کردیم، احتمالاً این سؤال برای شما به وجود آمده که چرا باید از این دستگاه استفاده کنید. برای بهره بردن از این دستگاه بسته بندی بهانه‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع دستگاه قابل لمس است.

در مورد مزایای این مدل از دستگاه های وکیوم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرعت بسیار بالاتر نسبت به دستگاههای بسته بندی یک محفظه ای؛
  • سهولت در کاربرد دستگاه برای استفاده نوبتی از کابین‌ها؛
  • عدم نیاز به مهارت خاص و گذراندن دوره آموزشی پیچیده؛
  • بسته بندی فوق العاده بدون حضور گاز اکسیژن یا هر نوع گاز دیگر؛
  • عدم نیاز به حرارت دهی به لایه بسته بندی و صرفه جویی در مصرف انرژی.
  • اندازه کوچک برای استفاده در کارگاه‌های کوچک و خانگی

کاربردهای دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای

 

مطمئناً مزایای دستگاه دو کابین شما را به فکر برده که از آن به عنوان دستگاه اصلی در کارگاه خود استفاده کنید. این موضوع می‌تواند یک خبر خوشحال‌کننده باشد، زیرا این دستگاه‌ها هم فضای کمتری اشغال می‌کنند و هم قیمت آنها نسبت به دستگاههای دیگر مناسب تر است.

از جمله کاربردهای این دستگاه موارد زیر را می توان نام برد:

  • استفاده برای کارگاههای کوچک در زمینه تولید خشکبار و ترشیجات
  • استفاده برای بسته بندی انواع مواد پروتئینی از جمله گوشت و فرآورده‌های گوشتی
  • استفاده برای تزریق گاز خنثی به منظور بالابردن طول عمر مواد غذایی
  • استفاده در سردخانه‌ها برای ذخیره سازی و انبار کردن میوه جات و گوشت

وقتی که شما دستگاه وکیوم بسته بندی دو محفظه ای را می‌بینید، با یک دستگاه با بدنه تمام استیل و قابل شستشو مواجه هستید که به راحتی می‌توانید آن را جا به جا کنید و سرعت بالاتری نسبت به دستگاه وکیوم بسته بندی یک محفظه ای دارد. البته تفاوت‌هایی در ولتاژ، توان موتور و همچنین قدرت مکندگی موتور وجود دارد که به هنگام خرید دستگاه باید آنها را در نظر بگیرید. برای آشنایی بیشتر با دستگاه‌های بسته بندی و سفارش خرید آنها، از بخش تماس با ما کمک بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =