دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم یک ابزار جالب و منحصر به فرد در بسته بندی قوطی‌ها و بطری‌ها است که در چند سال اخیر در بسیاری از شرکتها دیده می‌شود. این دستگاه از نقش انقباضی نیروی وکیوم و خلأ برای ایجاد بسته بندی برای محصولات مختلف کمک می‌گیرد. این دستگاه‌ها به عنوان یک دستگاه عمومی و پرکاربرد مطرح نیستند و بیشتر در برخی حوزه‌های اختصاصی استفاده می‌شوند. البته ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه بسته بندی شرینگ وکیوم این امکان را به ما می‌دهد که از آن در اندازه‌ها و در ابعاد متفاوت استفاده کنیم.

مطمئناً اطلاع از قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم این امکان را برای ما به وجود می‌آورد که بهترین انتخاب ممکن را برای کارخانه و کارگاه خود داشته باشیم. به همین دلیل در این مطلب به بررسی این دستگاه و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم چیست؟

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم (High Barrier Shrink Vacuum Packing Machine) به عنوان یک دستگاه بسته بندی با قابلیت انقباضی شناخته می‌شود که می‌تواند چند محصول را در کنار یکدیگر فشرده کند. برای درک عملکرد این دستگاه می‌توانید چند قوطی نوشابه یا هر نوشیدنی دیگری را در نظر بگیرید که با کمک بسته‌بندی کاملاً در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. این ویژگی از این جهت اهمیت دارد که این مانع از باز شدن بسته تحت فشار می‌شود.

با وجود اینکه دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم مانند سایر دستگاه‌های ترموفرمینگ و دستگاههای بسته بندی وکیوم پرکاربرد نیست، اما از این دستگاه برای محصولات مختلف و متفاوتی استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی مشترک همه این محصولات این است که به صورت قوطی و بطری بوده و به کمک بسته بندی در کنار هم حفظ می‌شوند.

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم چیست؟

 

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم چگونه عمل می‌کند؟

 

دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم دارای یک بخش تغذیه، یک بخش وکیوم و یک بخش بسته بندی است. در بخش تغذیه تعداد مشخصی از بطری‌ها و قوطی‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به صورت یک جعبه به بخش اصلی بسته‌بندی منتقل می‌شوند. محل قرار گیری بطری‌ها و قوطی‌ها به کمک یک نوار نقاله به محل وکیوم یا همان ایجاد خلا متصل است. بخش وکیوم دستگاه به یک موتور مکنده یا پمپ مکنده متصل شده که هوای داخل محفظه را بطور کامل خارج می‌کند.

در این دستگاه ها از هیتر هایی با قدرت متوسط استفاده می شود که تنها وظیفه گرم کردن لایه پلاستیکی یا پوشش پلاستیکی را بر عهده دارد. زمانی که این پوشش پلاستیکی داغ می‌شود، حالت منعطف پیدا می‌کند و بطور کامل سطح بطری‌ها و قوطی‌ها را می‌پوشاند. در نهایت با حالت انقباضی و فشاری این لایه پلاستیکی اطراف قوطی‌ها را پوشش داده و فرایند بسته‌بندی کامل می‌شود. نکته مهم در این دستگاه‌ها این است که بسته بندی آنها تحت فشار باز نمی شود و می‌توان از طول عمر آنها اطمینان کامل داشت.

 

کاربردهای دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم

 

این دستگاه در سایز متوسط است و جهت سهولت جابجایی ، چرخ هایی در آن تعبیه شده است.از این دستگاه به عنوان عضوی
ثابت در کارخانه های تولید نوشیدنی ها استفاده می شود و مهم ترین وظیفه آن بسته بندی مواد و نوشیدنی هایی است که به صورت قوطی و بطری
است.
در نتیجه کار برد های زیر را برای دستگاه شرینک وکیوم می توان متصور شد :

  • استفاده در کارخانه‌های تولید نوشابه به صورت شیشه‌ای و بطری‌های فلزی؛
  • استفاده در کارخانه تولید و بسته بندی عسل در بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای؛
  • استفاده در کارخانه تولید عرقیات گیاهی در کارگاه‌های خانگی و کارگاه‌های صنعتی؛
  • استفاده در کارخانه تولید آب معدنی برای اندازه‌های یک نفره و بزرگ؛
  • استفاده برای بسته بندی بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی و فلزی؛
  • استفاده در کارخانه مواد غذایی برای بسته بندی رب گوجه فرنگی و سایر محصولات.
بسته بندی شرینک وکیوم
                      در عکس بالا نمونه های بیشتری از محصولاتی که می توان با این دستگاه بسته بندی کرد مشاهده می نمایید.

مزایای دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم

 

برای کسانی که قصد خرید دستگاه شرینک وکیوم را دارند،لازم است که با در نظر گرفتن مواد اولیه و نوع بسته بندی که فاکتورهای مهمی در عملکر این دستگاه هستند ، مزایا و قابلیت های اصلی آن را بشناسند
تا درک بهتری نسبت به ویژگی های این دستگاه داشته باشند:

  • امکان بسته بندی منظم و محکم بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای برای حفظ ساختار محکم؛
  • امکان بسته بندی بطری‌ها و قوطی‌های شیشه‌ای برای انبار کردن و ذخیره سازی؛
  • امکان حمل ساده و آسان مواد بسته بندی شده با این دستگاه؛
  • جلوگیری از باز شدن بسته بندی به هنگام انبار کردن و ذخیره سازی؛
  • جمع کردن و متراکم کردن چندین بطری در یک فضای کوچک برای ذخیره سازی و حمل آسان.

این ویژگی‌ها و مزایای این دستگاه نشان می‌دهد که تاثیر به سزایی بر فرآیند انبار کردن و ذخیره سازی دارد. شما به عنوان مسئول یک شرکت نمی‌توانید محصولات خود را به صورت عمده برای مشتری ارسال کنید. این در حالی است که با کمک این دستگاه به راحتی می‌توانید تعداد زیادی از آنها را در استانهای مختلف و در شهرهای متفاوت جابه‌جا کرد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این دستگاه و دریافت اطلاعات سایر دستگاه‌های بسته بندی می‌توانید از طریق تماس با ما سؤالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخگو باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =