مواردی که هنگام استفاده از دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ باید رعایت کنید

مواردی که هنگام استفاده از دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ باید رعایت کنید

انتخاب و استفاده از دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ اهمیت ویژه‌ای برای یک کارگاه دارد. اما اگر استفاده از همین دستگاه به شکل نامناسب صورت گیرد، به عنوان یک هزینه اضافی شناخته می شود. امروزه دستگاههای بسته بندی متنوع هستند و شرکت ها با توجه به شکل و طبیعت مواد، روش های مختلفی برای بسته بندی آنها معرفی می‌کنند. به عنوان مثال دستگاه بسته بندی بلیستر با دستگاه کارتونینگ تفاوت زیادی دارد و کار آنها هم با یکدیگر متفاوت است.

بنابراین اگر به دنبال استفاده از دستگاه ترموفرمینگ در کارگاه خود هستید در این مطلب چند نکته ذکر شده است که شما حتما باید آنها را رعایت کنید.

توجه به بخش های پایین دست هنگام استفاده از دستگاه ترموفرمینگ

باید قبول کنیم که دستگاه ترموفرمینگ یک دستگاه رابط بین صنایع بالادست و پایین دست است. اصولا از این دستگاه برای تولید بسته های مختلف استفاده می شود.در این دستگاه مواد اولیه پس از تزریق به کمک حرارت و فشار شکل‌دهی می‌شوند و یک بسته خاص ایجاد می‌کند. این بسته در ابتدا برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود و سپس در انبارهای شرکت ها و فروشگاه ها برای ذخیره سازی کاربرد دارد.

بنابراین هنگام استفاده از دستگاه ترموفرمینگ باید بدانید که بسته بندی مورد نظر برای چه موادی و به چه شکل استفاده میشود. طبیعتاً ساخت یک ظرف بسته بندی برای تنقلات تفاوت زیادی با ظرف بسته بندی برای پنیر خامه ای و لبنیات دارد. همچنین شرایط بسته بندی و نگهداری مواد نیز با یکدیگر متفاوت است.

پس به عنوان اصل اولیه، هنگام استفاده از دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ به بخش های پایین دست و بالادست توجه کنید.

مطالب پیشنهادی : دستگاه بسته بندی اسکین 

 توجه به هماهنگی بین نوع مواد اولیه و مواد بسته بندی

به یک فروشگاه بروید و ببینید که در این فروشگاه چه مواد غذایی بسته‌بندی شده است. برخی از آنها خوراکی هستند مانند لبنیات، برخی از آنها بهداشتی هستند مانند انواع صابون ها و شامپوها، برخی از آنها اسیدی و بازی هستند، برخی از آنها جامد هستند، برخی به صورت تنقلات هستند و برخی نیز به صورت مایع هستند. برخی هم مانند کنسرو های مواد غذایی نیاز به گرم کردن دارند و شرایط نگهداری آنها خاص است.

شما به عنوان استفاده کننده از دستگاه ترموفرمینگ باید ببینید که محصول شما چه ویژگی هایی دارد و قرار است تحت چه شرایطی استفاده شود. طبیعتاً دستگاه شما برای بسته بندی مواد غذایی تفاوت زیادی با بسته بندی مواد آرایشی و بهداشتی دارد. همچنین ممکن است برخی از مواد در لحظه بسته‌بندی داغ باشند و با موادی مانند پی وی سی و پلی اتیلن واکنش دهند. این یعنی شما باید دستگاه و مواد اولیه آن را با توجه به نوع مواد غذایی انتخاب کنید.

توجه به شرایط نگهداری و انبار کردن مواد

حالا می توانید به انبار همان فروشگاه یا به انبار کارخانه جات سری بزنید.گاهی می‌بینید که این نگهداری و ذخیره‌سازی به شکلی است که از کف تا سقف انبار بر روی یکدیگر چیده شده اند. از طرفی شرایط نگهداری مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی با یکدیگر متفاوت است. برخی از آنها طول عمر چند روزه دارند و برخی از آنهارا برای چند سال هم می توان ذخیره سازی کرد. این موضوع باعث می‌شود که شرایط نگهداری و انبار کردن هم در خرید دستگاه ترموفرمینگ اهمیت داشته باشد.

توجه به شرایط نگهداری و انبار کردن مواد

با این تفاسیر شما به عنوان تولید کننده باید ببینید که محصول نهایی شما تحت چه شرایطی بسته بندی می شود و شرایط انبار کردن آن به چه صورت است. به عنوان مثال، اگر شما در یک کارخانه تولید لبنیات فعالیت می‌کنید لازم است که بین محصولات تولیدی شما و نوع بسته بندی هماهنگی وجود داشته باشد. البته در این بین استفاده از دستگاه کارتنینگ اهمیت بالایی دارد و شرایط قرار دادن مواد در داخل کارتن را تعیین میکند.

 توجه به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی

بدون شک رعایت نکات ایمنی و بهداشتی موضوع مهم و اجتناب ناپذیر در فرایند بسته‌بندی و نگهداری است. در حقیقت نکات بهداشتی و ایمنی هم شامل شرایط بسته بندی مواد و هم شرایط نگهداری آن است. در مورد بسته بندی مواد غذایی قوانین ایمنی توسط اداره بهداشت تعیین می شود و شما به عنوان شرکت تولید کننده یا شرکت بسته بندی ملزم به رعایت آنها هستید.

در مورد رعایت نکات ایمنی در دستگاه ترموفرمینگ در مطالب بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما چیزی که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که بهترین حالت برای دستگاه مربوط به شرایطی است که بین مواد اولیه و شرایط بسته بندی تناسب وجود داشته باشد و امکان بازدهی بالا برای آن فراهم شود.

به عنوان نتیجه گیری به خاطر داشته باشید که استفاده از دستگاه ترموفرمینگ نیاز به تسلط و مهارت اولیه دارد. این تسلط و مهارت به شما کمک می‌کند که در شرایط مختلف عکس العمل بهتری داشته باشید و بتوانید بازدهی دستگاه خود را افزایش دهید. البته می‌توانید از بخش تماس با ما هم استفاده کنید و سوالات خود را از کارشناسان طرسام بپرسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =