دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی

دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی

یکی از دستگاه‌هایی که برای حمل محصولات و کالاهای مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد، دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی است که به شکل‌های مختلف در صنعت ایفای نقش می‌کند. این دستگاه به دلایل مختلفی مورد توجه صنعتگران قرار دارد و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند که به شکل‌های مختلف از آن استفاده کنند. اگرچه این دستگاه و کار آن تأثیر چندانی بر کیفیت مواد ندارد، در هر صورت کیفیت بسته بندی باعث می‌شود که به‌هم‌ریختگی در محصولات کمتر شده و ضایعات کمتری به وجود بیاید.

با توجه به اهمیت دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی برای صنعتگران، در اینجا به معرفی کامل آن می‌پردازیم و دلایل مختلف برای استفاده از آن ذکر می‌کنیم.

 

دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی چیست؟

 

دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی یا دستگاه بسته بندی تسمه کش تمام اتوماتیک یکی از دستگاه‌هایی است که برای کشیدن نوار پلاستیکی در اطراف کالاها و محصولات مختلف به کار گرفته می‌شود. احتمالاً نمونه‌های مختلفی از دستگاه‌های تسمه کش دستی را دیده‌اید که کار بسیار پر زحمت و وقت‌گیری است. این در حالی است که شما با این دستگاه اتوماتیک به‌راحتی می‌توانید بسته‌های نوشیدنی و کالاهای مختلف را در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت بسته بندی کنید.

یکی از مهمترین ویژگی‌ها و در حقیقت نقاط قوت دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی این است که به راحتی می‌توان آن را در بخش‌های مختلف و در کنار خط تولید استفاده کرد.

این دستگاه‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند و انتخاب آنها با توجه به حجم کار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما یک کارگاه خانگی کوچک داشته باشید، به راحتی می‌توانید نمونه سبک و قابل حمل آن را برای کارگاه خود انتخاب کنید که هم کارتان انجام شود و هم متحمل هزینه بالایی نشوید.

روش کار دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی

 

این دستگاه یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های بسته بندی در صنعت است. همانطور که شما برای تسمه کشیدن در اطراف کالاهای مختلف از یک دستگاه دستی استفاده می‌کنید، کار این دستگاه هم به همین راحتی است. البته ساز و کار بسیار ساده‌ای دارد و دخالت نیروی انسانی در کار این دستگاه به حداقل می‌رسد. در این دستگاه‌ها از نوارهای پلاستیکی یا حتی مواد مختلف دیگری برای کشیدن تسمه و کمربند استفاده می‌شود.

روند کار دستگاه بسته بندی تسمه کش تمام اتوماتیک به این صورت است که یک نوار بلند پلاستیکی یا فلزی در کنار آن قرار دارد و دو اهرم در اطراف میز کار قرار می‌گیرد. بسته محصولات یا هر کالای دیگری که به دنبال بسته بندی آن هستیم، به سطح میز توسط نوار آورده می‌شود. در اینجا دستگاه یک نوار پلاستیکی بر روی آن می‌کشد و در نهایت انتهای آن را به هم می‌چسباند. این فرایند ممکن است به صورت ضربدری و برای بخش دیگر هم انجام گیرد که به نظر اپراتور و نوع محصولات بستگی دارد.

 

چرا دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی

 

اگر می‌خواهید بدانید که چرا از این دستگاه در صنعت استفاده می‌شود، فقط یک انبار را تصور کنید که بسته‌های مواد غذایی همه فضای انبار را دربرگرفته است. از جمله مزایای دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرعت بالا در بسته بندی و کشیدن نوار در اطراف کالاها و محصولات مختلف؛
  • قابلیت تنظیم میزان فشار برای بسته بندی در جمع کردن محصولات؛
  • جمع کردن و فشرده کردن محصولات در یک بسته به منظور جلوگیری از باز شدن بسته بندی؛
  • امکان قرار دادن بسته‌ها بر روی یکدیگر در ارتفاع زیاد؛
  • ایجاد تعادل در چیدن کالاها و محصولات در انبارهای بزرگ؛
  • جلوگیری از وارد آمدن فشار به یک بخش از کالاهای انبار شده.

محل استفاده از دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی

 

مزایای این دستگاه بسته بندی به ما این امکان را می‌دهد که در جاهای مختلفی از آن استفاده کنیم و نقش‌های متفاوتی برای آن در نظر بگیریم. البته این انتخاب به نوع محصول و نحوه استفاده از آن هم بستگی دارد.

به طور کلی کاربرد دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی شامل موارد زیر می‌شود:

  • کشیدن نوار و تسمه در اطراف قوطی‌های فلزی و بطری‌های شیشه‌ای؛
  • استفاده در کارخانجات تولید آب معدنی و آب میوه؛
  • استفاده در خط تولید عسل طبیعی و بسته بندی؛
  • استفاده در خط تولید مواد دارویی و کشیدن نوار به اطراف آنها؛
  • استفاده در انبارها و محل بسته‌بندی محصولات شرکت‌ها

دستگاه بسته بندی اتوماتیک کمربندی مدل‌های مختلفی دارند و اندازه آن بزرگ یا کوچک است. بنابراین خریدار می‌داند که برای کارگاه خود به یک دستگاه بزرگ نیاز دارد یا می‌تواند از یک دستگاه کوچک پرتابل استفاده کند. در هر صورت استفاده بهینه از این دستگاه می‌تواند بخش مهمی از هزینه‌های انبارداری و ذخیره سازی کارخانه‌ها را کاهش داده و به سود صاحب این صنایع باشد. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که این دستگاه می‌تواند به شما کمک کند، از طریق بخش تماس با ما می‌توانید سؤالات خود را مطرح کنید و سفارش خرید دستگاه را ثبت کنید.

 

مطالب پیشنهادی :

دستگاه ترموفرمینگ

دستگاه کارتنینگ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 − 27 =