نکاتی در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات

نکاتی در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات

تنوع بالا در کاربرد دستگاه پرکن مایعات باعث شده که امروزه این دستگاه به عنوان یک منبع کسب درآمد برای خانواده‌ها و به یک دستگاه حیاتی در صنعت تبدیل شود. این یک واقعیت است که پر کردن ظروف مایعات به صورت دستی یا حتی به صورت نیمه اتوماتیک هم به پایان خط خود رسیده و امروزه به دستگاه‌های اتوماتیک برای پر کردن مایعات نیاز داریم. سرعت و کیفیت در بسته بندی مایعات مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل کاربرد دستگاه پرکن مایعات به شکل‌های مختلف در صنعت است.

با توجه به اینکه مدل‌های مختلفی از این دستگاهها در صنعت و در کارگاه‌های خانگی وجود دارد در ادامه به چهار مورد از کاربرد دستگاه پرکن مایعات خواهیم پرداخت.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. این دستگاه بیشتر برای مایعات و سیالات با گرانروی بالا به کار گرفته می‌شود که انتقال آنها به ظرف بسته بندی سخت‌تر است. طبیعتاً هر چه غلظت و گرانروی یک سیال مانند گریس بالاتر برود ریختن آنها به داخل ظرف به صورت ثقلی یا تحت تأثیر وزن خود سخت‌تر می‌شود و حرکت آنها سخت‌تر است.

این در حالی است که ما در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ می‌توانیم به حوزه‌هایی مانند بسته بندی روغن و گریس در صنعت پالایشگاه و نفت، بسته بندی رنگ‌های پلاستیکی و پلیمری در حوزه رنگ سازی، بسته بندی انواع شربت‌ها و عصاره‌های غلیظ در حوزه مواد غذایی و بسته بندی برخی از مواد دارویی خاص که به صورت سیال غلیظ هستند اشاره کنیم. بنابراین می‌بینیم که خرید دستگاه پرکن مایعات غلیظ می‌تواند بخش مهمی از دردسرهای این صنایع را کم کند.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات رقیق

گروه دوم از سیالاتی که نیاز به دستگاه پرکن مایعات دارند، مایعات رقیق هستند که حرکت کردن آنها راحت‌تر است و به تبع بسته بندی آنها هم دردسر چندانی ندارد. البته در برخی موارد مانند مایعات دارویی و الکل‌ها، فراریت بالا و احتمال تبخیر شدن آنها باعث می‌شود که ما به دستگاه‌هایی با قابلیت خاص نسبت به دستگاه‌های پرکن مایعات غلیظ داشته باشیم.

 از جمله کاربردهای دستگاه‌های پرکن مایعات رقیق می‌توان به بسته بندی انواع شربت‌های رقیق و عصاره میوه‌ها در حوزه آب میوه سازی، بسته بندی شربت‌های خوراکی سایر مواد داروی رقیق در حوزه داروسازی، بسته بندی مواد نفتی مانند بنزین و مکمل‌ها در حوزه نفت و پالایشگاه و موارد مشابه آنها اشاره کرد. یکی از مهمترین کاربرد دستگاه پرکن مایعات رقیق و استفاده از آن‌ها در حوزه بسته بندی مایعات در کارگاههای خانگی است.

پرکن مایعات کوچک
پرکن مایعات کوچک

کاربرد دستگاه پرکن مایعات کوچک

علاوه بر این که کاربرد این دستگاه‌ها را می‌توانیم به دو حوزه مایعات غلیظ و رقیق تقسیم‌بندی کنیم، اندازه دستگاه هم می‌تواند در این مورد به ما کمک کند. در مطالب قبلی گفتیم که ما برای کارگاه‌های خانگی و کارگاه‌های کوچک نیاز به یک دستگاه بزرگ نداریم و از لحاظ اقتصادی برای کارگاه ما به صرفه نیست. بنابراین به اکثر کارگاه‌های خانگی توصیه می‌شود که به فکر خرید دستگاه پرکن مایعات کوچک باشند.

به عنوان مثال اگر شما در یک مغازه کوچک یا در انبار منزل خود یک دستگاه عصاره گیری یا گلاب‌گیری داشته باشید به راحتی می‌توانید از یک دستگاه پرکن مایعات کوچک برای بسته بندی تولیدات خود کمک بگیرید. شما در منزل یا در یک کارگاه کوچک به راحتی می‌توانید محصولاتی مانند گلاب ، عرق نعنا ، لبنیاتی مانند دوغ و شیر عصاره گیاهان دارویی و انواع نوشیدنی‌های رقیق تولید کنید و به راحتی هم بسته بندی کنید.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی

اما در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی مسئله تغییر می‌کند و شما با تنوع بیشتری مواجه هستید. در وهله اول شما با حجم بالایی از تولید مواجه هستید که این حجم بالا نیاز به یک دستگاه پیشرفته با توانایی بالا دارد. اما در طرف مقابل ممکن است یک کارخانه در حوزه مشتقات نفتی فعالیت کند که تولیدات آنها شامل گریس با گرانروی بالا و بنزین با گرانروی پایین باشد.

در این حالت کاربرد این دستگاه تحت تأثیر تولیدات کارخانه و شرایط تولید آن‌ها قرار می‌گیرد که ممکن است تفاوت زیادی بین آنها وجود داشته باشد. بنابراین شما به هنگام خرید دستگاه پرکن مایعات لازم است که این موارد را با شرکت فروشنده در میان بگذارید تا آنها اطلاعات کاملتری در مورد دستگاه و شرایط استفاده از آن در اختیار شما قرار دهند. همین اطلاعات مختصر و اولیه در انتخاب دستگاه کمک زیادی به شما می‌کند.

اصولاً کاربرد دستگاه پرکن مایعات تحت تأثیر نوع سیال و شرایط اختصاصی آن قرار می‌گیرد. این یعنی ما برای مایعات غلیظ دستگاهی متفاوت از مایعات رقیق داریم و شرایط آنها هم با هم فرق می‌کند. پس اگر شما هم به فکر خرید دستگاه پرکن مایعات برای کارگاه و خود هستید حتماً از طریق صفحه ارتباط با ما با ما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تر را در اختیار شما قرار دهیم.

 

مطالب پیشنهادی :

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

خط تولید آب معدنی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2