دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای

دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای

دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها برای شرکت‌های کوچک و کارگاه‌های خانگی است. معمولاً کسانی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار کوچک و کارگاه خانگی هستند، می‌توانند از این دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های فعال صنعتی و شرکت‌های بزرگ تمایل چندانی به این دستگاه‌ها نشان نمی‌دهند، اما به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین دستگاه‌های بسته بندی در اندازه کوچک معرفی کرد.

در این مطلب ابتدا کلیاتی در مورد دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای ذکر خواهیم کرد و در ادامه دلیل استفاده از آن و نحوه استفاده از آن را معرفی می‌کنیم.

 

کلیاتی در مورد دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای

 

دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای یک دستگاه صنعتی و نیمه صنعتی نسبتاً کوچک است که برای بسته بندی مواد غذایی و کالاهای مختلف در اندازه‌های کوچک مناسب است. این دستگاه قابلیت جابجایی و حمل را دارد و به راحتی می‌توان از آن در فضاهای مختلف استفاده کرد. وجود یک محفظه بسته بندی مهمترین ویژگی این دستگاه است که در کل فرایند کار دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به دیدگاه افراد و حجم کار آنها، وجود یک محفظه در این دستگاه هم می‌تواند مزیت و هم به عنوان ایراد آن شناخته شود. اما در هر صورت کار دستگاه به این قسمت وابسته است.

 

نحوه کار با این دستگاه

 

برای درک نحوه عملکرد دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای باید یک جعبه بزرگ را در نظر بگیرید که به یک پمپ مکنده وصل بوده و امکان بسته بندی مواد غذایی و سایر کالاها را فراهم می‌کند. ساختار کلی این دستگاه شامل یک میز نسبتاً کوچک است که بصورت یک محفظه بوده و به یک پمپ مکنده متصل است. روی این محفظه یک درپوش قرار می‌گیرد که کاملاً فضای محفظه را پوشش داده و در ایجاد یک فضای عایق به آن کمک می‌کند.

کار دستگاه با روشن شدن موتور مکنده آغاز می‌شود که باعث ایجاد خلأ و وکیوم می‌شود. این خلاء باعث ایجاد فشار بر روی ماده اولیه بسته‌بندی شده و آن را به سمت کالا یا ماده مورد نظر جمع می‌کند. این اعمال فشار تا زمانی ادامه می‌یابد که لایه بسته بندی به طور کامل سطح کالا و جسم مورد نظر را بپوشاند و هیچگونه فضای خالی در آن باقی نماند. بنابراین عملاً اکسیژن یا هیچ هوای دیگری در این بسته بندی وجود ندارد.

 

دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای کجا کاربرد دارد؟

 

مهم‌ترین ویژگی دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای این است که اندازه آن کم یا متوسط است و معمولاً برای بسته بندی در حجم کم به کار گرفته می‌شود. این ویژگی مهم باعث می‌شود که کاربرد دستگاه هم تحت تأثیر قرار گیرد. از جمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده برای بسته بندی مواد غذایی مانند سبزیجات و کالاهای در اندازه کوچک؛
  • استفاده برای بسته بندی کالاهای کوچک چندتایی برای ارسال سفارش؛
  • استفاده برای بسته بندی مواد غذایی جهت انبار کردن؛
  • استفاده برای بسته بندی کالاهای کوچک به منظور جلوگیری از تأثیر شرایط محیطی؛
  • استفاده برای بسته بندی در کارگاههای خانگی مانند تولید گیاهان دارویی

دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای کجا کاربرد دارد؟

 

به ویژگی‌ها و کاربردهای این دستگاه می‌توانید وکیوم کردن مایعات را نیز اضافه کنید که عملاً کاربردهای دستگاه را افزایش داده و می‌توان از آن در خطوط تولید دیگری نیز استفاده کرد. البته استفاده از این دستگاه منوط به فراهم شدن برخی شرایط خاص است که در مطالب بعدی بیشتر با آنها خواهیم پرداخت.

 

مزایای استفاده از این دستگاه

 

وجود یک محفظه کوچک به عنوان ویژگی‌های این دستگاه بسته بندی شناخته می‌شود، همین ویژگیها باعث ایجاد برخی مزایا برای آنها می‌شوند. در مورد این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت در جابجایی به دلیل داشتن چرخ و وزن سبک؛
  • امکان استفاده برای بسته بندی انواع مواد خوراکی و غیرخوراکی؛
  • امکان استفاده در کارگاه‌های خانگی و کوچک؛
  • پایین آوردن هزینه خرید تجهیزات و دستگاهها در کارگاه‌های خانگی؛
  • مصرف برق پایین و بهینه سازی شده برای اهداف مختلف.

این مزایا و ویژگی‌ها از جهات مختلفی برای کسانی که به فکر راه اندازی کارگاه خانگی هستند، یا حداقل توانایی خرید یک دستگاه بزرگ مانند دستگاه ترموفرمینگ را ندارند، بهترین خبر ممکن است. در واقع آن‌ها می‌توانند با یک سرمایه کم کارگاه تولیدی خود را راه‌اندازی کنند و در گام‌های بعدی به سراغ دستگاه‌های پیشرفته‌تر بروند.

مطمئناً ویژگی‌ها و مزایای دستگاه بسته بندی وکیوم یک محفظه ای این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی از آن در یک کارگاه خانگی استفاده کنید. پس اگر به دنبال استفاده از این دستگاه هستید و یا به نظر کارشناسی گروه طرسام نیاز دارید، از طریق تماس با ما سؤالات خود را مطرح کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 48 = 51