با خط تولید و بسته بندی عسل آشنا شویم

با خط تولید و بسته بندی عسل آشنا شویم

با خط تولید و بسته بندی عسل آشنا شویم

 

راه اندازی خط تولید و بسته بندی عسل یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توان به کمک آن یک منبع درآمد پایدار برای فرد یا خانواده ایجاد کرد. خوشبختانه عسل یکی از موادی است که امکان فاسد شدن آن وجود ندارد و می‌توان آن را برای مدت زمان زیادی بسته بندی کرد. از طرف دیگر روند تولید این محصول پیچیدگی چندانی ندارد و فرد می‌تواند با سرمایه کم حجم بالایی از آن را تولید کند.وجود یک دستگاه بسته بندی عسل مناسب می تواند به شما کمک زیادی کند.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که راه اندازی خط تولید و بسته بندی عسل نیاز به چند دستگاه بخصوص دارد که تأمین آنها نیاز به سرمایه گذاری دارد اما درآمد حاصل از این کار موجب بازگشت زودهنگام سرمایه اولیه شما خواهد شد زیرا این محصول در صورتی که بسته بندی مناسب و با کیفیت داشته باشد بازار صادراتی هم خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این فرایند مطلب ما را تا انتها مطالعه کنید.

 

جدا کردن موم به عنوان گام اول خط تولید و بسته بندی عسل

 

در این مطلب فرایند تولید عسل و نگهداری از زنبورها و کندوها را فاکتور می‌گیریم و بحث خود را از زمانی شروع می‌کنیم که شانه‌های عسل به کارخانه یا کارگاه منتقل می‌شوند. اولین کاری که در این مرحله باید انجام شود و در واقع به عنوان اولین گام راه اندازی خط تولید و بسته بندی عسل شناخته می‌شود جدا کردن موم و عسل از یکدیگر است.

برای انجام این کار در کارگاه‌های کوچک بسته بندی عسل از ابزارهای دستی استفاده می‌شود و در کارگاه‌های بزرگ از دستگاه‌های مخصوصی استفاده می شود که موم را از عسل جدا می‌کند و آماده انتقال به مرحله بعد می‌شود.

 

تصفیه و استخراج عسل

 

در گام دوم باید با فرآیند تصفیه و استخراج عسل و جدا کردن کامل باقیمانده موم از عسل آشنا شوید. ابتدای تصفیه عسل از روش  ته نشینی استفاده می‌شود. این روش به این صورت است که عسل برای مدت زمان زیادی در یک مخزن بزرگ نگهداری می‌شود و به آن اجازه داده می‌شود که حباب‌های هوا از آن خارج شوند. با انجام این کار یک لایه کف مانند بر سطح عسل تشکیل می‌شود که با ابزارهای مخصوص آن‌ها را جدا می‌کنند.

در روش‌های سنتی ممکن است از تورهای پارچه‌ای و یا تورهای فلزی مخصوص استفاده شود که تنها اجازه عبور عسل را می‌دهند. اما اگر به فکر راه اندازی یک کارخانه بسته بندی عسل هستید دستگاه‌های مخصوصی برای تصحیح عسل وجود دارد که می‌توانید از ظرفیت آنها برای انجام این کار کمک بگیرید.

 

رطوبت گیری عسل

 

یکی از مواردی که به طور مستقیم در تعیین کیفیت عسل نقش دارد و بر مدت زمان نگهداری و خصوصیات آن مؤثر است میزان رطوبت موجود در عسل است. برای از بین بردن رطوبت موجود در عسل روش‌های زیادی وجود ندارد و از یک دستگاه رطوبت گیر استفاده می‌شود. حرارت دادن مستقیم به عسل باعث کاهش کیفیت آن می‌شود. بنابراین این دستگاه رطوبت گیر دمایی مشخص و استاندارد به عسل می‌دهد که کیفیت آن را از بین نبرد و در عین حال رطوبت موجود در آن را جدا کند.

 

انتقال عسل به دستگاه پر کن یا فیلر

 

عسل تصفیه شده در مرحله قبل آماده بسته بندی و انتقال به ظروف مخصوص است. این عسل هیچگونه موم یا ماده اضافی دیگری ندارد و باید به دستگاه پرکن یا همان دستگاه فیلر انتقال داده شود. دستگاه فیلر دارای یک مخزن بزرگ است که تمامی عسل در آن ذخیره شده و یک خروجی دارد. این خروجی بر روی یک سطح صاف یا همان میز دستگاه فیلر باز می‌شود که محل قرارگیری بطری عسل است.

مطالب پیشنهادی : دستگاه بسته بندی آب معدنی و دستگاه ترموفرمینگ

 

 

پر کردن بطری و ظروف مخصوص

 

با باز شدن شیر مخزن و انتقال بطری به پایین آن فرآیند پر کردن بطری‌ها و ظروف انجام می‌شود. این امر با کمک دستگاه پرکن یا همان فیلر انجام می‌گیرد . در دستگاه فیلر می‌توان مشخص کرد که چه حجمی از عسل به درون بطری ریخته شود و چه زمانی بطری در زیر دستگاه باقی بماند. بنابراین همه بطری‌ها به وزن یکسان و مساوی پر می‌شوند و نیازی به وزن کردن مجدد آنها نیست.

 

بسته بندی بطری جهت ارائه به بازار

 

آخرین مرحله در خط تولید و بسته بندی عسل این است که بطری‌های آماده شده و بسته بندی شده به کمک دسته‌های چندتایی به یک گروه تبدیل شوند و سپس به بازار عرضه شوند. بهترین ابزار برای این مورد دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم است که در مطالب قبلی به معرفی آن پرداختیم. دستگاه با سیستم منحصر به فرد خود می‌تواند تعداد مشخصی از این بطری‌ها و ظروف مخصوص را در کنار یکدیگر بسته بندی کرده و یک لایه نازک پلاستیکی به اطراف آنها بکشد. بسته بندی به کمک دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم مانع از باز شدن آنها به هنگام جابجایی و حمل به بازار می‌شود و یکی از مهم‌ترین مراحل خط تولید و بسته بندی عسل است.

در ادامه فیلم دستگاه بسته بندی عسل به همراه پرکن آن را مشاهده می نمایید که از جدیدترین تکنولوژی بسته بندی در آن استفاده شده است. این دستگاه ترموفرمینگ ساخت شرکت طرسام است و برای بسته بندی عسل تکنفره شرکت دلخواه هم اکنون در حال بهره برداری می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و همچنین اطلاع از قیمت دستگاه بسته بندی عسل می‌توانید از شماره‌های درج شده در بخش تماس با ما استفاده کنید و یا از بخش نظرات سؤالات خود را مطرح کنید.

31 نظر

  • با عرض سلام و احترام.
    میخواستم بدونم برای تصفیه و بسته بندی حداکثر روزانه سیصد کیلو عسل کدوم دستگاه رو لازم دارم و حدودا چقد پول بابت خریداری دستگاه باید خرج کنم؟ لطفا شمارمو یادداشت کنید و با واتساپم تماس بگیرید. اگر هم زودتر جواب بدین ممنون میشم.

    • با عرض سلام و وقت بخیر
      لطف کنید شماره خود را یادداشت کنید تا همکارانم در اصرع وقت با شما تماس بگیرند یا در صورت تمایل با شماره زیر تماس بگیرید . با تشکر
      02634702217-18

  • با سلام
    لطفا دستگاه ها و هزینه آنها برای راه اندازی یک خط تولید بسته بندی عسل رو برای بنده ارسال بفرمایید.
    با تشکر
    مهدی شمس
    09141803769

    • با عرض سلام و وقت بخیر
      اطلاعات درخواستی شما در اصرع وقت برایتان ارسال خواهد شد.
      با تشکر

  • سلام ممنون میشم دستگاه ها و قیمت محصولاتتون رو برای راه اندازه کارگاه تولید و بسته بندی عسل برام ارسال کنید.واتس اپ ۰۹۰۱۹۵۶۷۷۱۳محسن نقدی

  • با سلام
    لطفا دستگاه ها و هزینه آنها برای راه اندازی یک خط تولید بسته بندی عسل رو برای بنده ارسال بفرمایید.
    با تشکر.محمدزاد.09111553921.روی همین خط واتس اپ و تلگرام دارم .

    • باسلام درخصوص قیمت دستگاهای بسته بندی شیشه ای صادراتی وهمچنین دستگاه بسته بندی ۱۰۰گرمی پلی کربنات وتجهیزات موردنیاز برای امر تصفیه وفرآوری عسل کاتالوگ وهمچنین لیست قیمت تجهیزات مورد نیاز برای داه اندازی خط تولید باظرفیت پانصد کیلو درماه را برام ارسال کنید متشکرم..
      شماره تماس.۰۹۱۳۰۶۷۹۹۳۸ و ۰۹۱۳۳۸۳۵۰۸۱
      حیدری

      • سلام وقت شما بخیر بله حتما در اسرع وقت واحد بازرگانی با شما تماس می گیرند
        همچنین شماره تماس ما به شرح زیر می باشد
        02634702217

  • سلام وقت بخیر وسایل مورد نیاز برای کارگاه بسته بندی عسل و قیمت آنها رو برام تو واتساپ به این شماره 09351701214 ارسال نمایید

    • سلام روز بخیرلطف کنید با این شماره تماس بگیرید یا شماره خودتون رو یادداشت بفرمایید تا باهاتون تماس بگیریم
      با تشکر
      02634702217-18

  • باسلام لطفا یکسری اطلاعات درخصوص خط تولید برای بسته بندی ظروف شیشه ای صادراتی و همچنین دستگاهای لازم برای بسته بندی های ظروف پلی کربنات که فیلمش را گذاشتین بفرمایید کاتالوگ وقیمت تجهیزات را نیاز دارم باتشکر

  • با سلام و احترام.
    خواهشمند است لیست و قیمتهای پیشنهادی تجهیزات مورد نیاز (قیمتهای روز) به همراه مشخصات دستگاههای پیشنهادی، برای راه اندازی خط کامل تولید صنعتی با ظرفیت تولید یک شیفت، حدود ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ کیلوگرم در بسته بندی شیشه ای با لحاظ کردن شیشه شور و با درب بند اتوماتیک و سیستم شستشوی شیشه و خشک کن و جت پرینتر و لیبل زن و شرینگ پک در انتهای خط و ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلو گرم بسته بندی بسته بندی سیل تک نفره و ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلو گرم بسته بندی ساشه را برای اینجانب ایمیل فرمایید. (اگر تجهیزات آزمایشگاهی برای تکمیل فرایند مربوطه در واحد صنعتی، هم در حیطه فعالیت آن شرکت محترم میباشد لطفا پیشنهاد ارائه فرمایید)
    خواهشمند است مد نظر باشد که در تجهیزات پیشنهادی خط تولید، محصول خط تولید پیشنهادی بتواند استاندارد کالا و پروانه بهداشتی را اخذ نماید./ با تشکر و سپاس

    • با عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا درخواست URS تجهیزات مورد نظر خود را به صورت کتبی به آدرس ایمیل شرکت ارسال کنید تا واحد بازرگانی با شما ارتباط برقرار کنند.
      با تشکر
      info@tarsampack.com

  • سلام
    لطفا قیمت ومدل وخدمات دستگاههای بسته بندی
    عسل ،برنج رابه شماره واتساپ 09177425629
    ارسال کنید.

  • سلام وقت بخیر وسایل مورد نیاز برای کارگاه بسته بندی عسل و
    قیمت آنها رو برام تو واتساپ به این شماره 09354273305 ارسال
    نمایید

  • سلام وقت بخیر وسایل مورد نیاز برای کارگاه بسته بندی عسل و
    قیمت آنها رو برام واتساپ کنید. به این شماره 09117341371

  • با سلام
    لطفا دستگاه ها و هزینه آنها برای راه اندازی یک خط تولید بسته بندی عسل رو برای بنده در واتساپ ارسال بفرمایید.
    با تشکر
    رضا رجبی
    09900032176

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

67 − 65 =