اگر به فکر خط تولید و بسته بندی آب معدنی هستید؛ بخوانید

اگر به فکر خط تولید و بسته بندی آب معدنی هستید؛ بخوانید

اگر کمی به موضوع خط تولید و بسته بندی آب معدنی فکر کنید، بدون شک به این نتیجه خواهید رسید که اجرایی کردن آن منفعت زیادی به همراه دارد. امروزه بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کند که از آب معدنی استفاده کنند و در اکثر شهرها می‌بینید که گردشگران بیشتر به آب‌های معدنی اعتماد دارند تا آب شهری. این یک فرصت فوق العاده برای کسب درآمد از این طریق و راه اندازی یک کسب و کار پایدار و ماندگار است.

البته راه اندازی خط تولید آب معدنی نیاز به الزامات و مجوزهای خاص خود را دارد و مانند یک کارگاه معمولی نیست.  بنابراین اگر به فکر راه اندازی کارخانه آب معدنی به عنوان منبع کسب درآمد خود هستید و تا حدودی از سود کارخانه آب معدنی مطلع هستید موارد ذکر شده و تجهیزات توصیه شده در این متن را در ادامه مطالب دنبال بفرمایید.

پرکن آب معدنی

 

 

مجوز برای خط تولید و بسته بندی آب معدنی

زمانی که برنامه شما برای برپایی کارخانه آب معدنی  قطعی شد و طرح کسب و کار این امکان را به شما داد که از آن بهره برداری کنید، در ابتدای راه باید به سراغ گرفتن مجوز بروید.  نهادهای مختلفی برای راه‌اندازی این خط تولید تصمیم می‌گیرند و شما باید از همه آنها مجوز لازم را بگیرید. وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان محیط زیست نهادهایی هستند که باید مجوز مستقیم برای بهره‌برداری از منابع آبی را به شما بدهند. همچنین شما از سازمان بهداشت هم نیاز به مجوز فعالیت دارید که برای ادامه فعالیت شما ضروری هستند.

استخراج آب معدنی و ذخیره سازی

اگر مجوزهای لازم برای راه اندازی خط تولید آب آشامیدنی گرفته باشید می‌توانید ادعا کنید که بخش مهم و اصلی کار را انجام داده‌اید. طبیعتاً ادعای شما برای راه اندازی این کارخانه بر مبنای مطالعات مهندسی و زمین شناختی بر روی منطقه مورد نظر صورت گرفته و می دانید که چه حجمی از آب می‌توانید به صورت روزانه از آن استخراج کنید. میزان استخراج از منابع زیرزمینی تحت شرایط خاصی انجام می‌گیرد و معمولاً منابع طبیعی در این مورد به شما مجوز لازم را می‌دهند.

با انجام کارهای اولیه می‌توانید یک مخزن یا منبع آب بزرگ فراهم کنید و آب استخراج شده را به محل مورد نظر انتقال دهید. برای  تولید آب معدنی از آب چاه استفاده نمی‌شود و بیشتر آب های چشمه که از کوهستان سرچشمه می‌گیرند مورد استفاده قرار می گیرند . بنابراین آب به دست آمده کیفیت بالایی دارد و شما نیازی به انجام مراحل تصفیه اضافی در آماده سازی آنها در فاز اولیه ندارید.

تصفیه و آماده سازی آب

تصفیه و آماده سازی آب یکی دیگر از مراحلی است که در تولید آب معدنی باید آن را انجام دهید. آب‌های معدنی در مسیر خود شرایط مختلفی را تجربه می‌کنند و ممکن است با املاح معدنی مانند گوگرد یا حتی نمک برخورد داشته باشند. این یعنی اگرچه کیفیت آب برای نوشیدن و مصارف شهری مناسب است، اما ممکن است از لحاظ استاندارد و از لحاظ رنگ و بو مشکلاتی داشته باشد که شما باید فرآیند تصفیه و آماده سازی را بر روی آن انجام دهید.

شستشوی بطری و انتقال به دستگاه پر کن

دو دستگاه خیلی مهم  در فرایند  بسته بندی آب معدنی نقش دارند. دستگاه اول دستگاهی برای شستشوی بطری آب معدنی و همچنین انتقال آنها به دستگاه فیلر یا پرکن است. در این دستگاه بطری‌ها با نظم و ترتیب خاصی شستشو می‌شوند و در آنها چندین مرحله شستشو صورت می‌گیرد. از آنجایی که آب معدنی شرایط خاص و منحصر به فرد را تجربه می‌کند شستشوی بطری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد در این زمینه دستگاه های متفاوتی وجود دارد و پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیز ابتدا قیمت دستگاه های خط تولید آب معدنی را در نظر بگیرید تا بتوانید نسبت به بودجه خود دستگاه ها را تهیه کنید .

 

مرحله بعد در این دستگاه انتقال بطری‌ها به محل مخزن ذخیره‌سازی و سپس پر کردن آن است. این دستگاهها یک مخزن خیلی بزرگ دارند که با آب معدنی پر شده است. خروجی این مخزن به یک نوار به صورت پیوسته در حال حرکت بوده و بطری‌های آب معدنی را به زیر مخزن حرکت می‌دهد. انجام این روال باعث می‌شود که بطری‌های آب معدنی به ترتیب و با حجم یکسان پر شوند و برای بسته بندی آماده سازی شوند.

دستگاه ترموفرمینگ آب معدنی
دستگاه ترموفرمینگ آب معدنی

 

بسته بندی و آماده سازی برای ذخیره

مرحله نهایی خط تولید و بسته بندی آب معدنی استفاده از دستگاه بسته بندی شیرینک وکیوم است. دستگاه به عنوان آخرین مرحله در انتهای خط تولید قرار می‌گیرد و وظیفه بسته بندی آنها را بر عهده دارد. بعد از پر شدن بطری‌های آب معدنی لازم است که در بسته‌های چندتایی قرار گیرند که این کار توسط شرینک وکیوم صورت می‌گیرد. همچنین این دستگاه شامل یک نوار بزرگ بوده که بطری‌های آب معدنی را در بسته بندی‌های مشخص کنار هم قرار داده و یک لایه پلاستیکی را بر روی آنها قرار می‌دهد.

 

امکان راه اندازی خط تولید و بسته بندی آب معدنی بدون دخالت نیروی انسانی وجود دارد و می‌توان از دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه بسته بندی شرینک وکیوم استفاده کرد. بنابراین اگرچه هزینه راه اندازی خط تولید  آب معدنی زیاد است، اما تا حدود زیادی می‌توان بر روی کیفیت کار و نتیجه مطلوب سرمایه گذاری روی  آن حساب کرد.
در ادامه شما را به خواندن و مشاهده مابقی مطالب دعوت می کنیم، با طرسام همراه باشید :

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

دستگاه کارتنینگ دارو

برای آشنایی بیشتر با دستگاه بسته بندی آب معدنی ، اطلاع از جزئیات ، قیمت دستگاه بسته بندی آب معدنی و یا  نحوه خرید این دستگاه یا دستگاه های بسته بندی دیگر، از شماره‌های درج شده در بخش ارتباط با ما  استفاده کنید.

 

9 نظر

  • درود بر شما و ممنون بابت اطلاعات خوبی که در اختیار گذاشتین.
    ممنون میشم اگر حدواً مبلغی برای خرید و راه اندازیه اولیه دستگاه ها اعلام کنید .

    • سلام روز بخیر لطف بفرمایید شمارتون رو ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم یا با شماره زیر تماس بگیرید که توضیحات در خصوص قیمت ها بهتون داده بشه
      با تشکر
      02634702217-18

  • سلام
    لطفا هزینه خط تولید آب معدنی به صورت بطری ولیوانی و راه اندازی ان در کشور عراق رو اعلام میکنبد

    • با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما ،
      برای اینکه همکارانم دقیق تر بتوانندشما را راهنمایی کنند لطفا با شماره زیر تماس بگیرید یا در خواست خود را به همراه نام ونام خانوادگی و نام شرکت به ایمیل شرکت طرسام ارسال کنید
      با تشکر
      02634702217
      info@tarsampack.com

    • سلام وقت بخیر لطف کنید شماره و مشخصات خودتان را برای ما بگذارید یا از طریق شماره های زیر با همکاران ما در شرکت طرسام ارتباط برقرار کنید.
      ۰۲۶۳۴۷۰۲۲۱۷-۱۸
      هم چنین شما می توانید با شماره زیر از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید.
      ۰۹۳۳۲۳۷۹۳۳۸
      با تشکر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1